Albon: "Max bewees dat de auto sneller is dan P5"

Alexander Albon start de Mexicaanse Grand Prix vanaf de vijfde plek. De Thai staat naast Valtteri Bottas, die ondanks zijn crash, de zesde plek in handen heeft. Albon is een beetje blij, maar weet ook dat zijn crash in VT2 het team niet heeft geholpen.

Albon: "Max bewees dat de auto sneller is dan P5"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Albon scoorde in de races dat hij als teamgenoot van Max Verstappen meedoet meer punten dan de Nederlander. Albon scoorde 48 punten en Verstappen moest het met 31 punten doen. De nieuwe teamgenoot blijkt in de kwalificatie en de race een stabiele factor voor Red Bull Racing.

Toch is Albon tevreden, maar ook kritisch op zichzelf. "Op de vijfde plek kwalificeren is niet goed, maar ook niet slecht. Gezien mijn crash in VT2 op vrijdag, mag ik niet klagen en ik denk dat ik een redelijke comeback heb gemaakt", zegt Albon.

"Ik kon in de derde vrije training niet veel ronden rijden, dus ik moest het doen met wat ik had geleerd in VT1 en dat betekende dat het een lastige kwalificatie zou worden", vervolgt de rookie.

"Ik ben erg blij voor het team en Max [Verstappen] met de poletijd, maar ik ben tekort geschoten voor het team. Max bewees dat de auto sneller is dan P5, maar ik ben er wel bij om te kunnen knokken. Ik had alleen liever wat dichterbij gestaan. We gaan zien wat zondag gaat brengen."

Voor de race is Albon een stuk positiever en ziet mogelijkheden bij de start. "Het kan een mooie race worden", gaat hij verder. "Het is een lang stuk richting de eerste bocht, dus er kan van alles gebeuren. De racesnelheid van Max zag er vrijdag erg goed uit. De banden gaan hier een grote rol spelen en we zullen zien hoe alles zich gaat ontvouwen."

Startopstelling GP Mexico

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.