Albon hoopte op meer in Abu Dhabi, maar is "toch tevreden"

Alexander Albon kwam op Yas Marina Circuit als zesde over de eindstreep. Een beetje jammer voor de Thaise Brit, want hij had er vooraf toch iets meer van verwacht. Toch kan de rookie uit Londen tevreden terugkijken op een goed debuutjaar.

Albon hoopte op meer in Abu Dhabi, maar is "toch tevreden"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Alex Albon startte de Grand Prix van Abu Dhabi vanaf de derde startrij. Tijdens de race kon hij door omstandigheden en gebrek aan ervaring geen potten breken. "De race ontvouwde zich niet zoals we vooraf gedacht hadden, maar hoe dat kwam moeten we nog even analyseren", zegt Albon achteraf.

Als eerste Red Bull-coureur dook hij vrij vroeg in de race al naar binnen voor vers rubber. "We gingen vroeg de pits in en probeerde zo een 'undercut' op Sebastian [Vettel], maar dit keer werkte dat niet. We kwam achter een batterij van verkeer zonder DRS. Dat zorgde voor een hele langdradige tweede stint en de banden werden snel minder. Sebastian kon makkelijker voorbij komen aan de achterblijvers, iets wat we niet hadden verwacht. Dat zijn van die dingen waar je niets aan kan doen."

"Over het algemeen kan ik alleen maar tevreden zijn met mijn eerste seizoen in de Formule 1", aldus Albon, die volgende week dinsdag weer op Yas Marina in de RB15 zit, voor de bandentest van Pirelli.

"Ik weet waar ik aan moet werken en er zijn gebieden waar ik moet verbeteren, maar het was mijn debuutjaar, dus dat is niet zo gek. Ik denk dat het racen op zich goed is gegaan, de snelheid kan beter, maar dat moet ook met ervaring komen."

"We testen volgende week, dus we blijven hard aan het werk en komen volgend jaar sterker terug. Ik ben ook blij dat de winterstop er aankomt, om een beetje rust te nemen. Daarna ga ik me focussen op het nieuwe seizoen. Ik heb erg genoten van het werk wat ik voor dit team heb mogen doen, de samenwerking is erg goed. Ik kijk uit naar 2020", aldus de Thais Britse-rookie.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.