Albon heeft geen last van hobbels: "De baan lag er goed bij"

Alexander Albon reed in de eerste vrije training de derde tijd en aan het eind van VT2 stond de Thai als zesde op de tijdenlijst. Niet alleen Max Verstappen blikte met een positief gevoel terug op de vrijdagsessies in Austin, want ook Albon is tevreden.

Albon heeft geen last van hobbels: "De baan lag er goed bij"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

De extreme hobbels op CoTA in Austin waren vrijdag punt van discussie. Het is nog net niet nodig om niergordels en bitjes te dragen, maar het scheelt niet veel. De coureurs worden tijdens een ronde flink door elkaar geschud.

Red Bull-coureur Alexander Albon had toch een geheel andere mening dan de meeste coureurs. "De baan lag er niet slecht bij en ik had een goed gevoel met de auto", steekt Albon van wal tegenover Sky sport Italia. "Beide sessies verliepen op zich goed, ook al maakte ik wat foutjes, ik denk wel wat we de goede richting uit gaan."

De in Londen geboren Thai vervolgt: "Onze racesnelheid lijkt goed te zijn, maar we gaan nog hard aan de slag om hier en daar te verbeteren. Ik heb vandaag in ieder geval lol beleeft", aldus Albon, die voor dit GP-weekend nog geen meter had gereden op CoTA.

De derde vrije training voor de Grand Prix van de Verenigde Staten begint om 19:00 uur Nederlandse tijd. In tegenstelling tot VT1 en VT2, die 90 minuten duren, duurt VT3 slechts 60 minuten.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.