Alain Prost zet z'n geld op Nico Rosberg, maar...

Alain Prost zet z'n geld op Nico Rosberg, maar...
Foto: Nico Rosberg (Mercedes) wint in Japan - Bron: Mercedes AMG F1
13 okt 2016 - 08:30
Ries Boogert
DELEN

Alles lijkt erop dat viervoudig wereldkampioen Alain Prost niet veel risico loopt wanneer hij een weddenschap afsluit op het behalen van Nico Rosberg's eerste wereldtitel. Rosberg leidt het kampioenschap momenteel met 33 punten.

Zeker wanneer je bedenkt dat er nog maar vier races op de agenda staan. "Een voorsprong van 33 punten is zeer belangrijk in deze", aldus Alain Prost tegen het Franse Canal Plus.

"Hij moet nu die voorsprong behouden en goed beheren en psychologisch is dat niet altijd even makkelijk", bekent Prost. "Daarnaast, wanneer hij (Nico Rosberg) in Austin uitvalt om wat voor reden dan ook, dan is Hamilton weer helemaal terug in de race voor de wereldtitel."

"Het is nooit makkelijk om met een aanzienlijke voorsprong om te gaan, helemaal niet als je tegenpartij Lewis Hamilton heet. Alles kan nog anders worden, één keer uitvallen en alles ziet er voor Rosberg anders uit."

Nico Rosberg heeft dit seizoen maar liefst negen overwinningen op zijn naam staan, Lewis Hamilton won zes races. Alain Prost vertelt: "Ik kan me niet herinneren dat een coureur zoveel races in een seizoen heeft gewonnen en niet wereldkampioen werd."

"Hoe kan iemand niet kampioen worden nadat hij negen races heeft gewonnen? Ik hoop dat dit een vraag is die Nico Rosberg niet hoeft te beantwoorden aan het eind van dit seizoen", aldus Alain Prost.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00