Alain Prost: "Max Verstappen mentaal van staal"

Er zijn niet veel prominenten meer over uit de Formule 1-wereld die hun zegje over Max Verstappen nog niet hebben gedaan. Viervoudig wereldkampioen Alain Prost heeft zich inmiddels ook uitgesproken over de bijzonder talentvolle Red Bull-rijder.

Alain Prost: "Max Verstappen mentaal van staal"
Foto: Max Verstappen (Red Bull) in Brazilië - Bron: Red Bull Racing

Ook al vergelijkt Max Verstappen zich niet graag met grootheden uit het verleden, niettemin is Verstappen natuurlijk wel vereerd wanneer hij vergeleken wordt met grootheden zoals Ayrton Senna, Nigel Mansell en Michael Schumacher. Ook Alain Prost ziet veel van Senna terug bij Max Verstappen. Vooral de persoonlijkheid is sprekend, volgens Prost.

Alain Prost, die zelf viermaal de wereldtitel won, vindt dat vooral de mentale kracht van Max Verstappen hem doet denken aan Ayrton Senna Da Silva. "Max Verstappen is de drijvende kracht van de Formule 1 in de komende jaren", aldus Prost tegenover het Duitse Speedweek. "Met Max Verstappen vind ik de vergelijking met Ayrton Senna opmerkelijk genoeg zeer passend."

"Het is een geweldige jongen, en hij doet het super goed. Vooral zijn persoonlijkheid van staal vind ik opmerkelijk. Zijn mentale kracht doet me vooral aan Senna denken. Hij blijft altijd bij zich zelf, ook als anderen hem van zijn stuk proberen te brengen", zegt Prost. "Hij is een coureur die onder meerdere omstandigheid goed presteert, een kwaliteit die niet lang niet alle coureurs hebben."

Alain Prost vindt niet dat er een coureur is die met hem zelf te vergelijken is, "Sommigen vergeleken Nico Rosberg met mij, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik zou niet weten wie er met mij te vergelijken is. Ik ben uniek!", aldus de 61-jarige Fransman.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET