Alain Prost: "Ferrari kan dit jaar de titel winnen"

Alain Prost: "Ferrari kan dit jaar de titel winnen"
©Pirelli F1 Media
9 mei 2018 - 06:37
de redactie
DELEN

De rook rondom de extreem rokende motoren van Ferrari is inmiddels opgetrokken. Het Formule 1-team uit Maranello doet het dit jaar erg goed. De SF71-H lijkt de meest complete auto van het veld. In vier races heeft Ferrari vijf podiums en twee overwinningen behaald.

Ferrari heeft sinds 2007, toen Kimi Räikkönen de titel pakte, geen wereldtitel meer weten te winnen. Voor het eerst sinds het hybride tijdperk lijkt Ferrari de beste auto te hebben ontwikkeld. De laatste vier jaar werden gedomineerd door Mercedes, maar aan die dominantie lijkt een einde te zijn gekomen.

Voormalig Formule 1-coureur Alain Prost denkt dat Ferrari in 2018 wel eens de wereldtitel kan veroveren. Tegenover het Italiaanse Autosprint bekent Prost: "Ik heb vorig jaar een fout gemaakt. Ik zei toen dat Ferrari er bijna nooit goed bij zat wanneer er nieuwe regels worden ingevoerd."

"Tijdens de wintertests leken Mercedes en Red Bull de betere auto te hebben, maar het blijkt nu dat zij [Ferrari] met kwalificeren en het bandenmanagement het prima voor elkaar hebben. Ook Räikkönen komt steeds meer in de buurt van Vettel's niveau en dat helpt natuurlijk ook."

"Ik denk dat Ferrari dit jaar de titel kan winnen", voegt de Fransman toe. De viervoudig wereldkampioen denkt dat de Ferrari-motor dit jaar voor de grootste stap voorwaarts zorgt. "Ik denk Ferrari meer vooruitgang heeft geboekt met hun motor dan met hun chassis", aldus Prost.

"De zes coureur van Mercedes, Ferrari en Red Bull kunnen competitief zijn onder alle omstandigheden", vervolgt de Renault-man. "Voor Hamilton is het dit jaar een stuk lastiger geworden, omdat hij gewend was om voor de titel te vechten tegen een coureur, nu zijn het er vijf. Dat maakt het voor ons allemaal een stuk spannender."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Canada
vrijdag 07 juni 2019
1e Vrije Training16:00 - 17:30
2e Vrije Training20:00 - 21:30
zaterdag 08 juni 2019
3e Vrije Training17:00 - 18:00
Kwalificatie 20:00 - 21:00