Achterbanden van Mercedes raken ook op Interlagos oververhit
©Mercedes AMG F1

Achterbanden van Mercedes raken ook op Interlagos oververhit

10 nov 2018 - 10:25
Ries Boogert

Lewis Hamilton en Valtteri Bottas sloten de tweede vrije training als snelsten af. Het verschil met de concurrentie tijdens de kwalificatie simulaties waren niet al te groot. Maar tijdens de longruns was het verschil nog kleiner.

James Allison, technisch directeur bij Mercedes AMG F1: "Het was geen makkelijke dag voor ons. We hadden redelijk veel last van onderstuur, vooral aan het begin van een snelle ronde. Maar ook tijdens de longruns ging het niet zoals gewenst. De achterbanden raken snel oververhit."

"De snelheid tijdens de shortruns was goed, maar ik denk dat er nog meer in zit", aldus Allison. "Net als onze concurrenten zullen we alle data zorgvuldig bestuderen om te zien waar we kunnen verbeteren."

Zondag tijdens de race wordt er regen voorspeld, maar als het droog blijft zal de temperatuur hoger zijn dan op vrijdag en zaterdag. Mercedes zal dus vooral op de oververhitting van de achterbanden moeten letten, een probleem wat al langer speelt bij de Duitse formatie.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
17 mrt. 10:38 - F1
Toto Wolff: "Red Bull Honda vormt vanaf nu een gevaar"
17 mrt. 15:26 - F1
Daniel Ricciardo: "Onze auto hoort in de top acht thuis"
17 mrt. 08:21 - F1
Max Verstappen blij: "Een groot compliment aan het team en Honda"
17 mrt. 07:59 - F1
Uitslag: Race Formule 1 Grand Prix van Australië 2019
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media
18 mrt. 15:20
Helmut Marko: "Met deze auto kan Max voor de titel gaan"
18 mrt. 05:50
Lewis Hamilton reed met schade aan de W10 de race uit
18 mrt. 05:02
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
18 mrt. 04:47
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"