Abiteboul vertrouwt erop dat Carlos Sainz bijhaalt
©Renault Sport F1

Abiteboul vertrouwt erop dat Carlos Sainz bijhaalt

23 mei 2018 - 11:57
de redactie

Cyril Abiteboul zegt dat hij blij is met de vooruitgang van het Formule 1-team van Renault. "Er zijn 'ups and downs', maar over het algemeen zitten we momenteel nog precies op onze planning", laat de Renault-baas weten.

"We weten dat we soms te conservatief en zakelijk overkomen, maar iedere professional in de Formule 1 weet dat je niet in één dag wint. We leveren een gevecht tegen teams met dertig tot veertig procent meer personeel als dat wij [Renault] hebben", aldus Abiteboul tegenover El Confidencial.

Wat de coureurs betreft, Abiteboul is overduidelijk blij met Nico Hülkenberg, maar ook met Carlos Sainz jr, ondanks dat de Spanjaard nog worstelt met zijn snelheid.

Carlos Sainz verving bij Renault met ingang van de Grand Prix van de Verenigde Staten in 2017 de Britse Jolyon Palmer. "Jolyon Palmer is een kerel die ik graag mag, maar hij had niet het noodzakelijke niveau voor ons", bekent Abiteboul.

"Carlos [Sainz] was een keerpunt in ons team. Hij had een erg goede start, maar hij zit nog niet op het niveau waar hij graag wil zijn. Hij accepteert dat hij Nico [Hülkenberg] nog moet bijhalen, maar het gaat om enkele tienden."

"Hij [Sainz] zegt 'oké, het is drie tienden', maar dat is niet het einde van de wereld of iets wat niet te overkomen is. Dus laten we het tiende voor tiende verbeteren."

"Wij staan volledig achter hem en ik ben er absoluut van overtuigd dat hij dit zal overwinnen, als hij op dezelfde manier blijft doorgaan", aldus Abiteboul.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media