3M onderneemt stappen tegen Liberty Media om F1-logo

3M onderneemt stappen tegen Liberty Media om F1-logo
13 jun 2018 - 13:34
Ries Boogert
DELEN

Liberty Media lijkt als nog problemen te krijgen met het vorig jaar geïntroduceerde nieuwe logo van de sport. In januari dit jaar bleek al dat er een sterke overeenkomst was tussen het nieuwe F1-logo en de letter 'F' van het merk Futuro, een merk van 3M (Wel bekend van de Post-it blaadjes).

Het beeldmerk van Futuro werd ergens in 2017 geregistreerd door 3M en er is onmiskenbare gelijkenis met de letter 'F' van het F1-logo. Volgens 3M is er sprake van "verwarringsgevaar" bij de klanten van Futuro. 3M's Futuro produceert overigens compressie panty's en shorts.

Toen een en ander in januari 2018 aan het licht kwam, liet een woordvoerder van 3M weten dat ze de zaak nauwkeurig gingen onderzoeken om te kijken of er stappen ondernomen moesten worden.

Vandaag blijkt dat 3M al op 22 mei de zaak bij de European Union Intellectual Property Office (EUIPO) heeft neergelegd. De EUIPO verdiept zich nu in de zaak en het duurt naar verwachting ongeveer vier maanden, vanaf 22 mei, voordat er een uitspraak komt.

Mocht 3M in het gelijk worden gesteld dan kan Liberty Media uitkijken naar een fikse boete. En hoogstwaarschijnlijk zullen ze dan ook op zoek moeten naar een nieuwe logo.

Wordt vervolgd.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 12 mei 2019
Race 15:10 - 17:10
Montmeló / F1-weer
Circuit de Barcelona-Catalunya / 4,655 km
Race: 66 ronden / 307,104 km
F1 kalender 2019 downloaden
MEEST GELEZEN